info@gymnos.pl       693 555 669      503 167 358      

ZWOLNIJ. ZATRZYMAJ SIĘ i RUSZ Z NAMI NA WEEKEND LUB TURNUS!

Jan 21, 2017

Trening, wysiłek, wiek


Kolejny tydzień za nami. Dzisiaj ponownie dzielimy się kilkoma refleksjami.

Zastanawialiście się kiedyś, czy wysiłek fizyczny jest zdrowy dla naszego organizmu?

Żyjemy w dobie wysiłku, pogoni, napięć emocjonalnych i stresu, powodujących chroniczne napięcia w całym ciele. Z zewnątrz otrzymujemy komunikaty i motywatory: „Możesz więcej!”, „Na pewno ci się uda!”, „Jędrne pośladki w 30 dni!”, „Płaski brzuch w 20 dni!”, „Całkowita metamorfoza w 3 miesiące”. Wysiłek i pośpiech stały się sposobem na życie dla osób, które nam go sprzedają, stały się od kilku lat dobrze opakowanym i zareklamowanym towarem. Towarem proponowanym przez zawodowców – zmęczonym po całym dniu pracy amatorom. Wygłoszenie dzisiaj prawdy o sobie: „Nie lubię się spieszyć, lubię regularność dnia, lubię spać więcej niż 5 godzin.” - to akt niebywałej odwagi, często uznawanej za… słabość.

Jako trenerzy i pasjonaci regularnej aktywności mamy nieco odmienne zdanie na ten temat. Wysiłek musi być dopasowany do wieku, predyspozycji, możliwości i wydolności człowieka. Do prowadzonego przez nas klubu fitness trafiają osoby z wieloma dysfunkcjami, które wcześniej kupiły wysiłek ale nie skonsultowały go ze specjalistą (np. 60-letnie osoby po intensywnym aerobiku rozpoczętym powyżej 40-go roku życia, 40-latkowie po intensywnym nagłym wysiłku i po latach zastoju, osoby z problemami kolan i kręgosłupa po dźwiganiu nadmiernych ciężarów) i przyznają się do chęci uzyskania szybkiego efektu. Źle dobrana forma
i intensywność ruchu, brak różnorodności, brak czasu na regenerację, nadmierna suplementacja, źle dobrana dieta, nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia  w dłuższej perspektywie czasu powodują „nakładanie się” błędów i grożą kontuzjami, zaburzeniami w funkcjonowaniu organów wewnętrznych, problemami z kręgosłupem i stawami, nadmierne i nierównomierne napięcia jak i osłabienia mięśni w różnych częściach ciała.

Dzisiaj pracę z większością osób rozpoczynamy nie tylko od wywiadu lecz również od badania wady postawy i analizą sfery emocjonalnej. Okazuje się, że ponad połowa jest kwalifikowana jako wysoka grupa ryzyka i praca z takimi osobami wyklucza początkowo klasyczny trening na siłowni (oprócz strefy aerobowej) lecz rozpoczyna się od ćwiczeń niezwykle ważnego, prawidłowego oddychania (na co dzień pospieszne, chaotyczne i płytkie powoduje taki sam stan naszego umysłu) oraz od ćwiczeń wzmacniających najpierw głęboki gorset mięśniowy, rozluźnienie i wzmocnienie całego ciała – w szczególności ABS i  kręgosłupa.

Po 40-tym roku życia najważniejszym  mięśniem staje się serce i układ naczyniowo-krążeniowy – nie zapominajmy, że najlepszym lekarstwem jest trening kardio. W warunkach zimowych – sala fitness, narty biegowe, latem nordic walking, przejażdżki na rowerze, spacery. Po 60-tym roku życia ćwiczenia obowiązkowo muszą być uzupełniane o trening stabilizacyjny.

Najistotniejsza jest radość z ruchu, a najkorzystniejszy jego rekreacyjny i regularny charakter. Możecie być zaskoczeni jaką moc kryje wasze ciało – nie zapominajcie jednak, że jeszcze nigdy ekstrema nie przynosiły korzyści – ale o ich skutkach dowiadujemy się często po dłuższym czasie…

 

Jan 29, 2017

CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?

ZAPISZ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER

Nasza oferta

Refleksologia twarzy
Badanie wad postawy
Trening personalny
Odżywianie dla zdrowia
Warsztaty 
i terapie naturalne
Pilates

Mierzymy wysoko… czyli „Cel zamierzony, a cel osiągnięty nigdy nie jest tym samym.”

Sofokles

Nasz zespół

MAŁGORZATA
MÓJTA-SADECKA
Wizja, kierunek trener personalny, pilates i pilates core (I i II stopień na matach), propagatorka zdrowego odżywiania i kuchni 5 przemian
RAFAŁ
SADECKI
Inspiracja, siła trener personalny, pasjonat sportu i organizator aktywności sportowej (rower, narty biegowe, morsowanie, wycieczki piesze z ciekawymi opowieściami, siłownia)

MAŁGORZATA
PAŁKA
Wyznaczanie celu, przemiana, równowaga refleksologia - masaż terapeutyczny twarzy i głowy, akupresura głowy i ciała wg dr. Yamamoto, Japoński lifting twarzy - sorensensistem, terapia kolorami.
MACIEJ
SEMKOWICZ
Dokładność, sumienność, odpowiedzialność badanie wad postawy, masaż

Na naszym blogu


NASI PARTNERZY

ZOSTAŃMY W KONTAKCIE

info@gymnos.pl

693 555 669          

503 167 358

USŁUGI REKREACYJNE FITNESS CENTRUM M. KLEMENTOWSKI R. SADECKI S.C.

58-500 Jelenia Góra, ul. Sudecka 59

NIP 611-24-41-787

Nr konta Credit Agricole 61 1940 1076 3164 2954 0000 0000